Monday 23 January 2012

~~#~SaHaBaT~#~~

"Sahabat yang baik itu adalah seperti pelangi...sentiasa indah pada pandangan, walaupun tidak dapat disentuh namun kehadirannya tetap menceriakan"

"Sahabat yang baik bukan seperti bebayang..jelas kelihatan ditempat yg terang namun semakin menghilang bila dalam kegelapan"

“Seorang sahabat tidak akan menyembunyikan kesalahan untuk menghindari perselisihan, namun disebabkan rasa  kasihnya ia memberanikan diri menegur seadanya dengan penuh hikmah dan sebaik-baik teguran”

“Sahabat tidak pernah membungkus ciuman dengan pukulan, tetapi menyatakan apa yang amat menyakitkan tanpa mendatangkan aib pada sahabatnya”

"Sahabat yang baik bukan yang membenarkan kata-kata kita tapi mengajar kita erti kebenaran"

“Proses dari teman menjadi sahabat memerlukan usaha pemeliharaan dari kesetiaan, tetapi bukan pada saat kita memerlukan bantuan barulah kita memiliki motivasi mencari perhatian, pertolongan dan pernyataaan kasih dari orang lain.  Selalulah berinisiatif untuk memberi dan mewujudkan apa yang diperlukan oleh sahabat kita”

“Kerinduannya adalah menjadi sebahagian dari kehidupan sahabat, kerana tidak ada persahabatan yang diawali dengan sikap egoistis dan diakhiri dengan hipokrit”

“Semua orang pasti memerlukan sahabat sejati, namun tidak semua orang berhasil mendapatkannya. Ramai pula orang yang telah menikmati indahnya persahabatan, namun ada juga yang begitu terluka kerana dikhianati”

“Dalam masa kejayaan, teman-teman mengenal kita. Dalam kesengsaraan, kita mengenal teman-teman kita. Ingatlah bilakah kali terakhir kali kita berada dalam kesulitan. Siapa yang berada di samping kita??. Siapa yang mengasihi kita saat kita merasa diri tidak diperlukan"

“Hargai dan peliharalah selalu persahabatan kita dengan mereka. Lumrahnya seorang sahabat adalah lebih dekat dari pada saudara sendiri”

"Siapa yang ingin dan selalu bersama kita pada saat tiada satupun yang dapat kita berikan.... maka mereka itulah sebenarnya sahabat kita" 

1 comment:

  1. Let these words
    Not only touch your eyes
    Let them travel through your soul
    And let them rest in your heart
    As you rest in mine

    ReplyDelete

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers