Monday 10 September 2012

~~TERHaRunya BONDA ~


ANTARA KASIH SAYANG TANPA PERTEMUAN....

by DIANA YUSOF on Wednesday, 15 August 2012 at 13:19 ·
DIARI HATI SEORANG ANAK...

ASSALAMUALAIKUM....
Bulan ramadhan tahun ni membuatkan aku rasa betol2 kehilangan...kosong...20 tahun aku hidup atas pendirian hidup aku sendiri...tak kan susahkan orang lain selagi aku mampu...tapi sekarang aku bagaikan jatuh ditimpa tangga,,kosong yang aku hadapi tak menampakkan sebarang cahaya....gelap...aku tak mampu luahkan dengan kata-kata terhadap apa yang aku tanggung....terasa bebanan yang sangat berat...terlalu berat....Sesungguhnya aku tak mampu....berulang alik ke sana ke mari....merantau....merantau ke tempat orang dari satu tempat ke satu tempat....tiap kali kaki ni melangkah ke rumah Allah terasa aku tersangat kerdil....tersangat-sangat kerdil....kehidupan yang dulu jarang sekali aku menundukkan kepala untuk bersujud kepada-Nya membuatkan aku rasa begitu terhina dimata semua....aku pelik melihat orang berpusu2 ke masjid bila azan berkumandang....sedangkan kaki aku tak terasa nak melangkah bersama mereka...Betul ada pepatah ni..."bapak borek anak rintik".... sekarang aku faham apa pepatah tu....tersangat faham....bagaimana aku di didik,,itulah aku sekarang....mencari jalan menemui Tuhan....Tuhan yang menciptakan makhluk yang lambat berbakti kepada TUAN sendiri....Sebak hati ni tak terkata...di bulan ramadhan yang penuh dengan keberkatan ni aku dihadiahkan sepasang pasangan yang terlalu menyanjungi & menyayangi makhluk yang bernamaANAK....aku di hadiahkan bonda RAHIDA dan abah MUTALIB yang sangat baik budi pekerti mereka...penyayang... walaupun sebak hati ni tak terkata bila aku berbuka puasa, aku dihadiahkan lagi dengan mesej dari bonda....SELAMAT BERBUKA PUASA SAYANG....walaupun hanya sebaris ayat,ia membuatkan aku berasa begitu benilai....tersangat bernilai....aku yang dulu susah mengalirkan air mata...tapi sekarang,,hanya dengan mesej dari bonda....air mata aku tiba-tiba mampu mengalir di pipi....dihadapan rezeki yang aku jamah walaupun hanya seorang diri aku rasa begitu bertuah...
Kalau nak cerita tentang bonda & abah,,,aku tak mampu karang tiap pengorbanan walaupun belum bersua muka...tapi aku sebagai anak...aku rasa diri aku lebih dihargai...airmata yang sentiasa mengalir di pipi membuat aku terasa sangat lembut hati terhadap sesuatu....mak...ayah...bonda...abah...kalau hari raya nanti diana x balik....maafkan diana dari hujung rambut sampai hujung kaki atas segala salah silap terkasar bahasa....restuilah setiap perjalanan anak mu....Assalamualaikum keluarga tercinta...ikhlas dari hati anak mu...  diana 
DIARY HATI SEORANG ANAK....

Hati bonda amat tersentuh.. serasa ALLAH sedang mengabulkan doa bonda... kehilangan CT dan kehadiran DIANA... besarnya RAHMATMU  YA ALLAH... Alhamdulillah...atas segala kurniaan ini... 

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers