Saturday 29 October 2011

~~~aNDAI KAU TAHu~~~

Andai kau tahu
betapa tersangat payah 
untuk aku nyahkan kenangan ini
indahnya semalam  yang riang
terhimpun dalam resah yang menikam..

andai kau tahu
dan cuba mengerti 
seorang aku yang berdiri didepanmu
memegang sejadah rindu 
untuk ku bentang memohon restu
mengharap tulus kasihmu..

andai kau tahu 
betapa sakitnya seorang aku
mengaut kemesraan nan pudar 
mengutip sayang nan hambar
dan rindu itu terbelenggu 
dalam arus deras egomu...

andai kau tahu
betapa sepinya seorang aku
menguis sayu mencari jujurmu
antara rimbunan kesepian 
berdarah dalam harapan
keikhlasan itu kan jadi ubatnya
kemanusiaan itu kan jadi penawar
kini...
aku termangu dipermatang gelisah
terkulai aku dibatas pasrah
menghitung setia yang bercambah
andainya kau tahu.....





andainya kau tahu...andainya kau tahu...

No comments:

Post a Comment

Daisypath Anniversary tickers

Daisypath Anniversary tickers